الساندرو دل پیرو/یوونتوس /Italy / Club / Men (28)/
0
First name
Last name

's biography


الکساندر دل پیرو در نهم نوامبر سال 1974 در شهر تورین ایتالیا به دنیا آمد. ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت, که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود، تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد. او تصور نمی کرد که روزی بتواند بر فوتبا ل جهان فرمانروایی کند.

از کودکی عاشق یوونتوس بود و از بازی پلاتینی لذت میبرد اما هیچ گاه تصور نمیکرد که از پلاتینی بهتر ومحبوبتر شود.او فوتبال خود رو از تیم محلی پادووا آغاز کرد ولی دوران طلایی الکس در یوونتوس رقم خورد .

در سال 1993 به یوونتوس پیوست تیمی که مهاجمان بزرگی مثل باجو و راوانلی و ویالی داشت که حتی اجازه تصور نیمکت نشینی را به الکس نمی داد. اما الکس با اراده ای محکم با مشکلات مبارزه کرد. او در اولین بازی اش برای یوونتوس در دقایق پایانی برای یووه بازی کرد. در بازی بعد الکس اولین گل خودش رو برای یووه زد اما در بازی بعد مقابل پارما بود که جهان متوجه یک پدیده بی نظیر شد. الکس با هت تریک در آن بازی تحسین همگان رو برانگیخت. , و این آغاز دوران طلایی الکس در یونتوس بود. سرانجام الکس با گلهای پیاپی آمد و یونتوس به برکت وجود او یکی پس از دیگری افتخارات خود را کسب میکرد. در همان سال بود که یووه به یمن وجود الکس جوان توانست پس از 8 سال قهرمان سری آ شود و همه الکس را باعث این کار میدانستند.

مارچلو لیپی کسی بود که الکس رو کشف کرد و به تواناییهای او اعتقاد کامل داشت . او می دانست که الکس در آینده به یک اسطوره تبدیل خواهد شد و به همین دلیل از او حمایت می کرد.

یوونتوس به کمک الکس توانست در سال 1996 یکی پس از دیگری رقبایش را در جام باشگاههای اروپا از سر راه بردارد تا به رئال برسد که در آن سال یک ابر قدرت بود، همه شانس یووه را در مقابل رئال کم می دانستند، اما نمی دانستند که الکس به تنهایی خود یک تیم است. الکس در ان بازی با درخشش فوق العاده اش و به ثمر رساندن دو گل به تنهایی رئال را شکست داد و همین روند را تا فینال ادامه داد و به قهرمانی رسید. الکس در آن سال با به ثبت رساندن یک رکورد آقای گل لیگ قهرمانان شد و در سال بعد یعنی در سال 1997 نیز این مقام را تکرار کرد. الکس دل پیرو تنها بازیکنی است که توانسته در یک بازی در لیگ قهرمانان نمره کامل یعنی 10 از 10 بگیرد.

الکس به همراه زیدان و اینزاگی خط آتش مرگ بار یوونتوس را تشکیل داده بود که لرزه به اندام بازیکنان حریف می انداخت. چهره دوست داشتنی به همراه بازی های زیبایش او را به یک بازیکن فوق العاده محبوب تبدیل کرده بود. الکس چند بار بالاتر از مالدینی، اسکار خوش قیافه ترین ورزشکار ایتالیا رو به خود اختصاص داد.

فصل 97-98 الکس با به ثمر رساندن 21 گل آقای گل لیگ ایتالیا شد. در حالی که الکس در فصل بعد در بازی مقابل ادینزه از ناحیه زانو دچار مصدومیت شدیدی شد و کل فصل را از دست داد به طوری که همه از خداحافظی الکس حرف میزدند . در دوران مصدومیت او شخصیت های بزرگ ایتالیا به عیادت او میرفتند و برای او نامه می نوشتند و ازاو می خواستند به بازی اش ادامه دهد. سرانجام به اصرار هواداران و همه فوتبال دوستان «پینتوریکو» ایتالیایی ها به میادین بازگشت. در بازی که الکس قرار بود برای اولین بار پس از مصدومیتش به میدان برود ورزشگاه دل آلپی که معمولا به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوههای آلپ تماشاگران کمی داشت، لبریز از تماشاگر شد و حتی پشت درهای ورزشگاه انبوهی از تماشگران طرفدار الکس قرار گرفته بودند وحتی طرفداران تیمهای دیگر از جمله میلان و اینتر و رم برای تماشای بازی الکس به ورزشگاه آمدند.


's career

Competition Season Team Shirt number

Be the first one to leave comment!

Your comment will be published after site moderators approving it. Only site's registered users can publish their comments without moderation.
Are you sure? Are you sure?