شیث رضایی/راه آهن /Iran / Club / Men (947)/40
0
First name
Last name
Date of birthMarch 21, 1984 — 40 y/o
NationalityIran
Country of birthIran
PositionDefender
Height183  cm
Weight82  kg

's biography


شیث رضایی (۱۳ فروردین ۱۳۶۳ - ساری) بازیکن فوتبال ایرانی است. رضایی درگذشته عضو باشگاه فوتبال پرسپولیس و کاپیتان پیشین این تیم بود که در پی انجام حرکت غیر اخلاقی در ورزشگاه از آبان ۱۳۹۰ تا اطلاع ثانوی از حضور در فوتبال محروم شد.


دوران باشگاهی

او از فصل ۸۳ تا کنون عضو تیم پرسپولیس تهران بود. وی در نیم فصل دوم سال ۸۶ - ۸۷، به دستور افشین قطبی سرمربی تیم پرسپولیس از این تیم اخراج شد. این اخراج به معنای بازیکن آزاد اعلام شدن او نبود، شیث رضایی از حضور در تمرینات پرسپولیس و مسابقات منع شد. پس از دربی شصت و نهم، او به دلایل نامعلومی توسط علی دایی، سرمربی پرسپولیس کنار گذاشته شد اما به دنبال سه شکست پیاپی این تیم در لیگ برتر و دریافت ۷ گل در دو بازی، دایی بالاخره موافقت کرد که کاپیتان تیمش مجددا در تمرینات حاضر شود.


اعلام سقوط دروغین هواپیما

یکی از کارهای معروف وی اعلام خطر دروغین در هواپیما مسافربری توسط میکروفون مهماندار بود که باعث وحشت در میان مسافران گردید.


حرکت غیر اخلاقی در ورزشگاه

در هفته دوازدهم فصل۱۳۹۱–۱۳۹۰ وپس از گلزنی پرسپولیس تهران به داماش گیلان شیث رضایی به همراه محمد نصرتی حرکتی ناهنجار انجام داد. ولی الله حسنی یکی از قضات دادگاه کیفری استان تهران خواستار حبس و شلاق محمد نصرتی و شیث رضایی، به دلیل حرکت غیراخلاقی آنان شد. این حرکت وی علاوه بر رسانه‌های ایران در رسانه‌های خارج از ایران نیز بازتاب داشت. شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری فرانس پرس اخبار این اتفاق و محرومیت‌ محمد نصرتی و شیث رضایی را منتشر کردند.

البته خود وی، بعد از آن اتفاق هر گونه منظور و هدف غیراخلاقی را تکذیب کرده و مدعی شده بود که منظور از آن حرکت قلقلک دادن هم‌تیمی خود، بوده است. وی همچنین از علی دایی و عادل فردوسی‌پور انتقاد کرده بود. علی پروین، ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ، از جنجال‌های رسانه‌ای در مورد این مسئله انتقاد کرد. وی با نامناسب دانستن رفتار این دو بازیکن معتقد بود که نباید با شیث رضایی و محمد نصرتی به گونه‌ای برخورد شود، که آنها به سرنوشت علی اکبریان دچار شوند.

رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز از مخالفان جنجال رسانه‌ای درباره این اتفاق بود. در تاریخ ۱۳ آبان، رویانیان در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که شیث رضایی به علت انجام حرکت غیر اخلاقی، ۳۰۰ میلیون تومان جریمه و از تیم پرسپولیس اخراج شده است. کمیته انضباطی ابتدا شیث را 20 ماه محروم کرد اما کمیته استیناف با نقض این حکم محرومیت او را به 6 ماه کاهش داد.


بازی های ملی

وی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ عضو تیم ملی امید بود. وی در مهر ۱۳۸۵ برای شرکت در تورنمنت تدارکاتی LG، به تیم ملی دعوت شد. او اولین بازی ملی خود را در مقابل عراق در ۱۲ مهر۱۳۸۵ انجام داد و در این دیدار توانست نخستین و تنها گل ملی خود را به ثمر برساند.


's career

Competition Season Team Shirt number

Be the first one to leave comment!

Your comment will be published after site moderators approving it. Only site's registered users can publish their comments without moderation.
Are you sure? Are you sure?